پایان نامه زیباییشناسی در گرافیک متحرک |
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
دانشگاه سوره
دانشکده هنر
پایان نامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ارتباط تصویری
عنوان پایان نامه نظری
زیباییشناسی در گرافیک متحرک
استاد راهنمای نظری
دکتر علیاصغر فهیمیفر
عنوان پایان نامه عملی
موشن گرافیک
استاد راهنمای عملی
دکتر کیارش زندی
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
عدم درک صحیح از عناصر زیبایی شناختی در میان روابط عناصر بصری و کاربرد آن در وهله اول با تصاویر متحرک باعث کم توجهی درمیان دستاندرکاران این فن و هنر شده است.
این زیر ساخت تحت عنوان زیبایی شناختی در گرافیک متحرک نام گرفته است.
در جهان امروز که به نوعی آن را عصر ارتباطات نامیدند مبادله اطلاعات و انتقال مفاهیم و عقاید و نظرات در میان فرهنگ ملل مختلف از جایگاه مهمی برخوردار شده است و همچنین پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای کاربردی برای استفاده در این راه جای درنگ و بسی تامل دارد.
مقوله استفاده از تصویر به جای متن در سرعت بخشیدن به انتقال پیام از جایگاه حساسی برخوردارشده که نیاز به مقولهای تحت عنوان زبان تصویر را ایجاد میکند. بیشترین کارکرد این زبان تصویر را در شاخه های مختلف گرافیک تلویزیونی شاهد آن هستیم.
این رساله بر آن است تا با بازنگری نسبت عناصر ظاهری و باطنی موثر در تصویر متحرک و گسترش آن در مبحث زیباییشناسی در گرافیک متحرک به نقش ساختاری گرافیک متحرک در رساندن پیام از طریق رسانههای تصویر علی الخصوص تلویزیون بپردازد. در انتها به بررسی یکی از آثار موفق تیزر تبلیغاتی شرکت اچ پی و چگونگی استفاده صحیح و درست از تکنیکها و عوامل موثر در صحنه خواهیم پرداخت.
کلمات کلیدی: زیباییشناسی، عناصر بصری، گرافیک متحرک، تلویزیون، رسانههای تصویری، زبان تصویر
فهرست
2-4 زیباییشناسی در رسانههای تصویری.. 20
2-۴-1 عناصر اولیهی رسانههای تصویری.. 20
2-۶ زیباییشناسی در تصویر متحرک… 22
2-۶-1 عناصر غیرداستانی فیلم. 23
2-۷ زیباییشناسی در رسانههای تصویری.. 26
2-7-1 جوهر تلویزیون و سینما 28
2-8 زیباییشناسی در سینما و تلویزیون. 33
2-8-1 دیدگاههای ابزاری و زیباییشناسانه در تلویزیون. 34
2-8-2 ستیز با نخبهسالاری زیباییشناسانه. 36
2-9 بررسی نظریه روان شناسی گشتالت در تصویر متحرک… 42
2-9-1 زمینه پیدایش روانشناسی گشتالت.. 42
2-9-3 آشنایی هنر با نظریه گشتالت.. 43
شاخه های اصلی طراحی گرافیگ… 54
3-4 گرافیک دیزاین در ایران. 58
3-7-1 تاریخچه مختصر از علوم رایانه. 64
3-7-2 نرمافزارهای گرافیکی.. 65
3-8 گرافیک متحرک (Motion graphic) 66
3-8-1 گرافیک متحرک در فضای وب (Motion Over the Web) 68
3-8-2 گرافیک متحرک در عنوانبندی سینما و تلویزیون. 69
3-8-3 اهمیت و جایگاه طراحی عنوانبندی سینمای امروز 80
3-9-1 طراحی گرافیک در تلویزیون. 83
3-9-2 ارتباط گرافیک با تلویزیون. 84
3-9-3 ابعاد گرافیک تلویزیونی.. 85
3-9-4 کادر تلویزیون و انواع آن. 86
3-9-5 برندسازی برای شبکه Network Branding. 89
3-9-6 هویت شبکهای (Station Ids) 90
3-9-7 آغازگر نمایش opening titles. 93
3-9-8 میاننهاده-بینابینیها (Interstitials) 94
3-9-10 گرافیک در اخبار تلویزیونی.. 96
3-9-11 زیرنویس (Low Thirds) 101
3-9-12 مورتیسها (Mortises) 103
3-9-۱۳ فهرست برنامههای تلویزیونی (Lineups and upfronts) 104
3-9-۱۵ بسته شبکه (network packages ) 106
3-9-۱۶ کمپینهای تبلیغاتی (Promotional campaigns ) 107
3-10 گرافیک متحرک و تبلیغات.. 108
3-10-1 معناشناسی تبلیغات.. 108
3-10-2 فیلمهای تبلیغاتی (Commercials) 110
4-2 گرافیک رسانه ای چیست؟. 114
4-3 عناصر گرافیک رسانهای.. 116
4-5 عوامل موثر در تصویر متحرک… 145
4-6 ویژگی های یک تصویر خوب.. 156
4-7-1 چشم آدمی چگونه کار میکند؟. 161
4-7-2 پندارهای دیداری Visual Illuosion. 162
4-7-5 پندار راستایی کرانی.. 164
4-7-6 پندارهای دیداری جنبنده 164
4-8 ساختار موشن گرافیک ( با تاکید بر تیتراژ در سینما) 165
4-8-1 ساختارهای دیداری و شنیداری در موشن گرافیک… 168
4-8-2 تفاوت چاپ و موشن گرافیک: 168
4-8-3 عوامل موثر بر صحنه موشن گرافیک: 169
خدمت فرم به محتوا (گفتوگو با عبدالحمید قدیریان) 173
مطالعه موردی فیلم تبلیغاتی شرکت اچ پی.. 179
5-3: تجزیه و تحلیل تبلیغ محصولات اچ پی.. 183
مقدمه:
طى دههی ۱۹۶۰، طراحى گرافیک به عنوان شیوهاى براى حل مشکلات ارتباطى و اطلاعرسانى مطرح شد و به همین ترتیب در رسانههاى همگانى نیز به عنوان مُد مطرح شد. چیزى که با سلیقهی به روز بودن و حتى پیشرفت مرتبط بود. اما تغییر در سبک آن حاصل چندمین عامل مؤثر مانند پیشرفتهاى فناورى در حوزهی رسانه و نیز تحولات رایج در جامعه بود. و از آنجائى که تنها هنر بصرى نبود و کلام نیز در آن نقش مؤثرى داشت مىتوانست مورد توجه کارشناسان و صاحبنظرانى که نسبت به اهمیت اجتماعى ارتباطات آگاه شده بودند، قرار بگیرد.
طراحى گرافیک علاوه بر حوزههایى که پیش از آن در اختیار سنتهاى صنعتگرى بود، مانند طراحى روزنامه، به رسانهی تلویزیون و ویدئو هم گسترش یافت و نقش طراحى گرافیک در خدمات عمومى و تبلیغات فرهنگى نیز افزایش پیدا کرد.
در دههی ۱۹۷۰، طراحى گرافیک به بخشى از تجارت پول بدل شد و عمدتاً از آن براى ارائه نوعى هویت بصرى قابل تشخیص براى شرکتها بهرهبردارى شد. تمام سازمانها و مؤسسات، هرچند کوچک، ضرورت استفاده از یک نوع نماد یا نشانه را حس کردند. به تدریج طراحان جهت بازاریابى محصولات و خدمات و خلق تصاویر که بتواند یک محصول یا شرکت را مشخص سازد، به کار فراخوانده شدند. با این حال هنوز که گرافیک متحرک در جمله مواردی است که بسیار جای کار و تحقیق دارد.
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-01-12] [ 10:45:00 ب.ظ ]
|