پایان نامه تهیه درس افزار شبیهساز علوم زیستی و بهداشت پایه اول متوسطه دوم و نقش آن بر پیشرفت درسی و خلاقیت دانشآموزان |
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد کرمانشاه
دانشکده تحصیلات تکمیلی
پایاننامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی (M.A)
عنوان:
تهیه درس افزار شبیهساز علوم زیستی و بهداشت پایه اول متوسطه دوم و نقش آن بر پیشرفت درسی و خلاقیت دانشآموزان پسر پایه اول دبیرستان های شهرستان اسلامآبادغرب در سال تحصیلی93-92
استاد راهنما:
دکتر مریم اسلامپناه
تابستان 1393
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
چکیده 1
1-5-1. فرضیههای اصلی تحقیق.. 9
1-6. تعاریف مفهومی و عملیاتی.. 10
2-2-1-2. تعریف شبیهسازیهای آموزشی.. 16
2-3. تاریخچه شبیهسازی وآموزش شبیهسازی شده 17
2-4. اهداف و مقاصد شبیهسازی.. 18
2-5-1. ردهبندی شبیهسازهای آموزشی.. 19
2-7. موارد استفاده از شبیهسازی.. 23
2-8. کاربرد شبیهسازی در علوم مختلف… 23
2-9. استفاده از شبیهسازیها در آموزش… 24
2-10. شبیهسازی آموزشی و تئوری یادگیری.. 25
2-10-1. دیدگاه ساختن گرایی.. 25
2-10-1-1. مبانی دیدگاه ساختن گرایی.. 26
2-10-1-2. نظریه یادگیری ساختن گرایی.. 26
2-10-1-3. اصول و مؤلفههای ساختن گرایی.. 27
2-10-2-4. طراحی آموزش بر اساس نظریه ساختن گرایی.. 28
2-11. نقش معلم و فراگیر در جریان شبیهسازی از دیدگاه ساختن گرایی.. 29
2-11-2. عوامل کلیدی موفقیت در آموزش شبیهسازی شده 30
2-11-3. گامهای اصلی عملی در شبیهسازی.. 30
2-11-4. ارزیابی فراگیران در موقعیت آموزشی شبیهسازی شده 31
2-12. مزایا و معایب استفاده از شبیهسازی آموزشی.. 31
2-14. عوامل موثر در پیشرفت درسی و تحصیلی دانشآموزان. 33
2-16. فرایند مراحل و درجات خلاقیت… 41
2-17. دیدگاههای مکاتب مختلف درباره خلاقیت… 45
2-17-2. مکتب روانکاوی و روانکاوی جدید (نئوفرویدیها) 47
2-19. شیوههای آموزش و تمرین خلاقیت… 50
2-20. آموزش خلاقیت براساس کامپیوتر ( آموزش خلاقیت به کمک کامپیوتر) 52
2-21-2. شبیهسازی آموزشی و پیشرفت درسی.. 56
2-21-3. شبیهسازی آموزشی و خلاقیت… 58
2-22-1. پیشینه در داخل کشور. 61
2-22-2. پیشینه در خارج از کشور: 63
3-3. روش انجام تحقیق (روش اجرا) 77
3-6-1. درس افزار شبیهساز علوم زیستی و بهداشت… 79
3-7. ابزار جمعآوری اطلاعات …………………………………………………………………………………………………………….. 80
3-7-2. آزمون علوم زیستی محقق ساخته. 81
3-8. روش آماری تجزیه و تحلیل دادهها 82
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
4-2-2. نتایج آزمون آنالیز واریانس با اندازهگیری مکرر به روش گرین هاوز- گیزر. 86
فصل پنجم: بحث و تفسیر و جمعبندی
5-2. یافتههای پژوهش به ترتیب فرضیههای پژوهش… 105
5-4-1. محدویتهای خارج از کنترل محقق.. 110
5-4-2. محدویتهای در کنترل محقق.. 111
5-5-1. پیشنهادهای کاربردی بر اساس یافتههای پژوهش… 112
5-5-2. پیشنهادهای پژوهشی برای دیگر پژوهشگران. 112
پیوستها 121
فهرست جداول
جدول 2-1: خلاصه پژوهشهای انجام شده 70
جدول شماره 3-1: طرح آزمون مقدماتی و نهایی با گروه کنترل و بدون استفاده ازگزینش تصادفی.. 75
جدول 3-2: خلاصهی طرح پژوهش، در دیاگرام زیر را ارایه شده است… 76
جدول 3-3: شرح آزمونهای تحقیق.. 78
جدول 3-4: توزیع جامعه آماری.. 78
جدول 3-6: ارتباط ابزارهای سنجش با فرضیهها 82
جدول4-2-1: : نتایج آزمون نرمالیتی بر روی متغیرهای تحقیق.. 86
جدول 4-2-2-1-1: آمارههای توصیفی پیشرفت تحصیلی برای پیش آزمون و پس آزمون هر دوگروه 86
جدول4-2-2-1-2:نتایج تحلیل واریانس با اندازهگیری مکرر به روش گرین هاوزگیزر برای پیشرفت تحصیلی.. 87
جدول 4-2-2-1-3: نتایج آزمون t وابسته برای نمرات پیشرفت تحصیلی پیش آزمون و پس آزمون. 88
جدول 4-2-2-1-4: نتایج آزمون t مستقل برای نمرات پیشرفت تحصیلی پیش آزمون-پس آزمون هر دو گروه 89
جدول 4-2-2-2-1: آمارههای توصیفی متغیر خلاقیت برای پیش آزمون و پس آزمون هر دوگروه 90
جدول 4-2-2-2-2: نتایج تحلیل واریانس با اندازهگیری مکرر به روش گرین هاوز- گیزر برای خلاقیت… 90
جدول 4-2-2-2-3: نتایج آزمون t وابسته برای نمرات خلاقیت پیش آزمون و پس آزمون. 91
جدول 4-2-2-2-4: نتایج آزمون t مستقل برای نمرات خلاقیت پیش آزمون_ پس آزمون هر دو گروه 91
جدول 4-2-2-3-1: آمارههای توصیفی متغیر سیالی برای پیش آزمون و پس آزمون هر دوگروه 92
جدول 4-2-2-3-2: نتایج تحلیل واریانس با اندازهگیری مکرر به روش گرین هاوز-گیزر برای سیالی.. 92
جدول 4-2-2-3-3: نتایج آزمون t وابسته برای نمرات سیالی پیش آزمون و پس آزمون. 93
جدول 4-2-2-3-4: نتایج آزمون t مستقل برای نمرات سیالی پیش آزمون- پس آزمون هر دو گروه 93
جدول 4-2-2-4-1: آمارههای توصیفی متغیر ابتکار برای پیش آزمون و پس آزمون هر دوگروه 94
جدول 4-2-2-4-2: نتایج تحلیل واریانس با اندازهگیری مکرر به روش گرین هاوز- گیزر برای ابتکار. 95
جدول 4-2-2-4-3: نتایج آزمون t وابسته برای نمرات ابتکار پیش آزمون و پس آزمون. 95
جدول 4-2-2-4-4: نتایج آزمون t مستقل برای نمرات ابتکار پیش آزمون_ پس آزمون هر دو گروه 96
جدول 4-2-2-5-1: آمارههای توصیفی متغیر بسط برای پیش آزمون و پس آزمون هر دوگروه 97
جدول 4-2-2-5-2: نتایج تحلیل واریانس با اندازهگیری مکرر به روش گرین هاوز- گیزر برای بسط.. 97
جدول 4-2-2-5-3: نتایج آزمون t وابسته برای نمرات بسط پیش آزمون و پس آزمون. 97
جدول 4-2-2-5-4: نتایج آزمون t مستقل برای نمرات بسط پیش آزمون_ پس آزمون هر دو گروه 98
جدول 4-2-2-6-1: آمارههای توصیفی متغیر انعطاف برای پیش آزمون و پس آزمون هر دوگروه 99
جدول 4-2-2-6-2: نتایج تحلیل واریانس با اندازهگیری مکرر به روش گرین هاوز- گیزر برای انعطاف… 99
جدول 4-2-2-6-3: نتایج آزمون t وابسته برای نمرات انعطاف پیش آزمون و پس آزمون. 100
جدول 4-2-2-6-4: نتایج آزمون t مستقل برای نمرات انعطاف پیش آزمون- پس آزمون هر دو گروه 100
فهرست پیوستها
پیوست1. نتایج آزمون آنالیز واریانس به روش اندازهگیری مکرر (بر روی پیشرفت تحصیلی) 122
پیوست2. نتایج آزمون t گروههای وابسته. 125
پیوست3. نتایج آزمون t گروههای مستقل (بر روی پیشرفت تحصیلی) 127
پیوست4:پایایی آزمون محقق ساخته(پرسشنامه پیشرفت تحصیلی) 133
پیوست 5: میانگین نمرات دروس هدف… 134
پیوست6: سؤالات پیش آزمون و پس آزمون. 135
پیوست8: طرح درس سالانه- علوم زیستی و بهداشت. سال تحصیلی93- 92. 144
پیوست9:جدول دوبعدی هدف- محتوا درس علوم زیستی و بهداشت-فصل هفتم (سلامتی و بیماری) جهت تعیین روایی
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-01-12] [ 03:44:00 ق.ظ ]
|