پایان نامه تحلیل مکانی- فضایی کاربری های آموزشی شهر رودسر (مطالعه موردی دبیرستانهای دخترانه ) |
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد رشت
دانشکده علوم انسانی
گروه تحصیلات تکمیلی
(M.A)پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد
رشته :جغرافیا گرایش برنامه ریزی شهری
عنوان:
تحلیل مکانی– فضایی کاربری های آموزشی شهر رودسر
(مطالعه موردی دبیرستانهای دخترانه )
استاد راهنما:
آقای دکتر رضا حسن پور
تابستان 1393
فهرست مطالب
———————–
عنوان صفحه
چکیده …………………………………………………………………………………………………………………………………1
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………..2
فصل اول :کلیات تحقیق
1-1- بیان مسئله ……………………………………………………………………………………………………………………5
1-2- ضرورت و اهمیت تحقیق………………………………………………………………………………………………6
1-3– اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….6
الف- اهداف کلی………………………………………………………………………………………………………………6
ب- اهداف جزیی……………………………………………………………………………………………………………..6
1-4- سوالات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………..6
1-5- فرضیه تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………7
1-6- مروری اجمالی بر سوابق تحقیق …………………………………………………………………………………….7
1-7- واژه ها و مفاهیم تحقیق…………………………………………………………………………………………………9
1-8- حوزه نفوذ شهر……………………………………………………………………………………………………………10
1-9- کاربری آموزشی…………………………………………………………………………………………………………..10
1-10- آموزش و پرورش………………………………………………………………………………………………………10
1-11- خدمات آموزشی………………………………………………………………………………………………………..11
1-12- برنامه ریزی آموزشی…………………………………………………………………………………………………..11
1-13- محدویت های تحقیق………………………………………………………………………………………………….11
فصل دوم:مرور منابع/ادبیات تحقیق/ پیشینه تحقیق
2-1- پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….14
2-2- فضای جغرافیایی…………………………………………………………………………………………………………15
2-3- سازمان اجتماعی و سازمان فضایی………………………………………………………………………………….15
2-4- کاربری زمین……………………………………………………………………………………………………………….16
2-5- برنامه ریزی کاربری زمین……………………………………………………………………………………………..16
2-6- اهداف برنامه ریزی کاربری اراضی شهری………………………………………………………………………16
الف- اهداف کلان …………………………………………………………………………………………………………..17
ب- اهداف خرد یا ویژه ……………………………………………………………………………………………………17
2-7- معیارهای عمومی و بهینه در مکان یابی کاربری های شهری……………………………………………….18
2-8- کاربری فضاهای آموزشی و عوامل مؤثر در مکان یابی آنها…………………………………………………21
2-8-1- همجواری ناسازگار با کاربری آموزشی……………………………………………………………………22
2-9- دیدگاه عمومی……………………………………………………………………………………………………………..24
2-9-1- دسته اول ،معیارهای مربوط به شرایط استقرارمدارس درمحیط…………………………………..24
2-9-2- دسته دوم ،معیار و مشخصات پایه ای مکان اختصاص یافته………………………………………25
2-10- کاربری فضاهای آموزشی در ارتباط با کاربری سازگار…………………………………………………….25
2-11- کاربری نیمه سازگار با کاربری آموزشی…………………………………………………………………………26
2-12- کاربری آموزشی با کاربری های ناسازگار و دیگر تأسیسات شهری……………………………………27
2-13- سطوح آموزشی………………………………………………………………………………………………………….29
2-14- مطلوبیت مکان برای استقرار مراکز آموزشی ………………………………………………………………….33
2-15- مکان یابی فضاهای آموزشی و شرایط محیطی………………………………………………………………..33
2-16- شبکه دسترسی (دسترسی پیاده – دسترسی سواره )…………………………………………………………34
2-17- سرانه زمین………………………………………………………………………………………………………………..37
2-18- سرانهشهری ومسکونی………………………………………………………………………………………………..37
2- 19- تراکم جمعیت…………………………………………………………………………………………………………..37
2-20- تراکم شهری …………………………………………………………………………………………………………….38
2-21- تراکم مسکونی…………………………………………………………………………………………………………..38
2-22- استاندارهای شهری…………………………………………………………………………………………………….39
2- 23- سطوح آموزشی و تقسیمات کالبدی شهر……………………………………………………………………..39
2-24- سرانه آموزشی…………………………………………………………………………………………………………..40
2- 25- تقسیم بندی فضاهای آموزشی……………………………………………………………………………………41
2-26- نظریه ها…………………………………………………………………………………………………………………..41
2- 27- مکتب ساختارگرایی و جغرافیای شهری ……………………………………………………………………..43
2- 28 – مکتب کارکرد گرایی………………………………………………………………………………………………..44
2- 29- معرفی دیدگاههای اساسی در کاربری زمین………………………………………………………………….45
2-30- مدل مورد استفاده در برنامه ریزی کاربری اراضی شهری…………………………………………………48
فصل سوم:روش اجرای تحقیق/ مواد و روش ها
3-1- روش تحقیق ومراحل آن……………………………………………………………………………………………….52
3-2-روش تجزیه وتحلیل اطلاعات………………………………………………………………………………………..52
3-3-جامعه آماری و حجم نمونه…………………………………………………………………………………………….52
3-4-محدوده مورد مطالعه ومقطع زمانی………………………………………………………………………………….52
3-5- محدوده زمانی پژوهش…………………………………………………………………………………………………52
3-6- نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………………53
3-7- متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………………..53
3-8- ویژگیهای جغرافیای شهرستان رودسر……………………………………………………………………………..53
3-8-1- موقعیت و وسعت جغرافیایی…………………………………………………………………………………53
3-8-2- تقسیمات سیاسی…………………………………………………………………………………………………56
3-8-3- تحولات زمین شناسی………………………………………………………………………………………….56
3-8-4-زلزله…………………………………………………………………………………………………………………..57
3-8-5- توپوگرافی و شیب………………………………………………………………………………………………57
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-01-12] [ 11:31:00 ب.ظ ]
|