پایان نامه بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت و عوامل مرتبط با آن در سال تحصیلی 91-1390 |
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی گیلان
دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت
پایان نامه جهت دریافت مدرک کارشناسی ارشد آموزش پرستاری
( گرایش کودکان )
عنوان:
بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت و عوامل مرتبط با آن در سال تحصیلی 91-1390
استاد راهنما:
سرکار خانم مینو میترا چهرزاد
استاد مشاور:
سرکار خانم فریبا عسگری
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
مقدمه: با توجه به نقش دانشگاه ها در تربیت نیروی متخصص مورد نیاز جامعه، بررسی وضعیت نظام آموزشی و آگاهی از نقاط قوت، ضعف و کاستی ها در فرایند تحصیل دانشجویان، جهت طراحی و اجرای برنامه های مناسب آموزشی ضرورت دارد. هدف از این مطالعه تعیین وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت و عوامل مرتبط با آن می باشد.
مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی- مقطعی بر روی 204 نفر از دانشجویان پرستاری و مامایی مقطع کارشناسی پیوسته دانشکده شهید بهشتی رشت انجام شد. ابزار مورد استفاده در پژوهش، پرسش نامه سه بخشی شامل عوامل فردی، خانوادگی و آموزشی بود. جهت سنجش وضعیت تحصیلی از شاخص میانگین معدل کل ترم های تحصیلی (GPA) استفاده شد. بطوریکه معدل کل بالای 16 به عنوان وضعیت تحصیلی مناسب و معدل کل پایین تر از 16 به عنوان وضعیت تحصیلی نامناسب درنظر گرفته شد. داده ها توسط نرم افزارSPSS نسخه 18 و با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
نتایج: یافته های این مطالعه نشان داد که اکثریت دانشجویان (74%) مونث، با سن ≥ 22سال (79%) بودند. 17% از دانشجویان سابقه افتادن از واحدهای درسی و 6% آنها سابقه مشروطی به خصوص در ترم اول و دوم داشتند. اکثریت دانشجویان(61%)دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت وضعیت تحصیلی نامناسب داشتند. بین وضعیت تحصیلی دانشجویان و عوامل فردی از جمله جنس زن(001/0 p <)،وضعیت تاهل(023/0 p <)،معدل دیپلم(001/0 p <)، فاصله اخذ مدرک پیش دانشگاهی تا ورود به دانشگاه(002/0 p <)،افتادن از واحدهای درسی(001/0 p <)، مشروط شدن(003/0 p <)،علاقه مندی به رشته تحصیلی(011/0 p <)،داشتن برنامه منظم برای مطالعه(002/0 p <)، بومی بودن (046/0 p <)،شاغل بودن حین تحصیل(001/0 p <) و مسئولیت تامین مالی خانواده(009/0 p <)، عوامل خانوادگی مانند میزان درآمد ماهانه خانواده(046/0 p <) و نیز عوامل آموزشی حیطه فراگیر از جمله خودکارآمدی تحصیلی(001/0 p <)، استرس و فشار زمانی(007/0 p <) و مشارکت در فعالیت های دانشگاه(014/0 p <) ارتباط معنی دار آماری مشاهده شد.
نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد که بین وضعیت تحصیلی دانشجویان و برخی عوامل فردی، خانوادگی و عوامل آموزشی حیطه فراگیر ارتباط معنی دار آماری وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می شود عوامل فوق در برنا مه ریزی آموزشی دانشجویان پرستاری و مامایی و جذب آنها در نظر گرفته شود .
کلید واژه ها: وضعیت آموزشی، دانشجویان پرستاری، آموزش پرستاری
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات
1-1 زمینه پژوهش ………………………………………………………………………………… 2
2-1 اهداف پژوهش(هدف کلی و اهداف ویژه) ……………………………………………. 9
3-1 سوالات پژوهش ……………………………………………………………………………… 10
4-1 تعاریف نظری و عملی واژه ها …………………………………………………………… 11
6-1 پیش فرض های پژوهش …………………………………………………………………… 13
7-1 محدودیت های پژوهش …………………………………………………………………… 13
فصل دوم: زمینه و پیشینه تحقیق
1-2 چهارچوب پژوهش …………………………………………………………………………. 15
2-2 مروری بر مطالعات انجام شده ……………………………………………………………….. 31
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
1-3 نوع پژوهش …………………………………………………………………………………………. 44
2-3 جامعه پژوهش ……………………………………………………………………………………… 44
3-3 روش نمونه گیری …………………………………………………………………………………. 46
4-3 مشخصات واحدهای مورد پژوهش ………………………………………………………… 47
5-3 محیط پژوهش …………………………………………………………………………………….. 47
6-3 ابزار و روش گردآوری اطلاعات ……………………………………………………………. 47
7-3 تعیین اعتبار و اعتماد علمی ابزار ……………………………………………………………… 50
8-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها ………………………………………………………………….. 53
9-3 ملاحظات اخلاقی ………………………………………………………………………………… 54
فصل چهارم: نتایج تحقیق
1-4 یافته های پژوهش ………………………………………………………………………………. 56
2-4 جداول ………………………………………………………………………………….. 58
و….
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-01-12] [ 03:32:00 ق.ظ ]
|