پایان نامه بررسی عوامل موثر بر میزان اثربخشی آموزش کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان |
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تحصیلات تکمیلی پردیس هرمزگان
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
رشته : مدیریت آموزشی
عنوان:
بررسی عوامل موثر بر میزان اثربخشی آموزش کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان
استاد راهنما:
دکتر علی اکبر شیخی فینی
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
فهرست مطالب
1-8-1متغیرهای مستقل تحقیق : 10
1-8-2 متغیرهای وابسته تحقیق : 10
2-2معنی آموزش و تاریخچه آن : 14
2-3چه زمانی آموزش مناسب می باشد : 15
2-4آموزش کارکنان به چه معنی است : 16
2-6نیاز به آموزش در سازمان : 18
2-7مسائل و مشکلات آموزش کارکنان : 20
2-8آموزش سرمایه گذاری در سرمایه انسانی : 22
2-9 اندازه گیری نرخ بازگشت سرمایه در سرمایه انسانی : 23
2-10سود دهی سرمایه انسانی در مقایسه با سرمایه فیزیکی- 25
2-11شکلهای دیگر سرمایه گذاری روی سرمایه انسانی : 27
2-12 آموزش کارکنان و اهمیت و مزایای آن : 27
2-13فسفه آموزش: سنتی، مدرن، پست مدرن- 32
2-13-1دوران سنتی ( عصر کشاورزی) 33
2-13-2دوران مدرن ( عصر صنعتی) 33
2-13-3دوران پست مدرن ( فرا صنعتی) 34
2-14مسئولیت مدیر توانمند در بهبود شرایط آموزشی- 34
2-15رابطه «آموزش» و «افزایش بهره وری» در سازمان ها 35
2-17-1گروه اول: روشهایی که منظور از آنها دادن اطلاعات است: 38
2-17-2 گروه دوم : روشهای شبیه سازی: 39
2-17-3گروه سوم: روشهای آموزش ضمن خدمت: 42
2-18-2 آموزش های بدو خدمت( توجیهی) : 46
2-18-3 آموزش های ضمن خدمت( بعد از ورود به خدمت) 46
2-19 آموزش ضمن خدمت کارکنان- 46
2-20 تاریخچه آموزش ضمن خدمت: 48
2-20-3سیمای آموزش ضمن خدمت بعد از انقلاب اسلامی- 51
2-21 اهداف آموزش ضمن خدمت : 52
2-24دلایل و ضرورت آموزش ضمن خدمت- 54
2-26تعریف نیازهای آموزشی کارکنان : 58
2-26-1منابع نیازهای آموزشی : 58
2-27دیدگاههای نوین در آموزش و توسعه منابع انسانی : 59
2-28-2تئوریها و نظریه های یادگیری : 60
2-28-3تئوریهای یادگیری اجتماعی : 61
2-29-1 تعیین نیازهای آموزشی- 64
2-29-2 اهداف آموزش و توسعه منابع انسانی- 66
2-29-4 اصول و مبانی یادگیری ( منحنی یادگیری ) 67
2-30تعریف و تبین ارزشیابی : 69
2-33 اصول ارزشیابی و کاربرد آن در برنامه های آموزشی : 73
2-34چگونگی اجرای ارزشیابی : 75
2-35مراحل ارزشیابی آموزشی : 76
2-35-1تعیین و توصیف هدفها : 77
2-36ارزیابی برنامه های کار آموزی : 80
2-37دلایل اصلی ارزیابی آموزشهای ضمن خدمت از دیدگاه « کرک پاتریک ) 81
2-38روش کرک پاتریک در ارزیابی اثر بخشی آموزشی : 82
2-39مدلهای گوناگون از مراحل و فرایندهای آموزش– 84
2-39-4- مدل مبتنی بر تحول پذیر بودن سازمان- 88
2-39-5 مدل رویکرد سیستمی به آموزش– 89
3-6روش نمونه گری و حجم نمونه 97
3-7روش تجزیه و تحلیل اطلاعات- 98
4-2-1 وضعیت پاسخگویان به تفکیک جنسیت- 100
4-2-2 وضعیت پاسخگویان به تفکیک تحصیلات- 102
4-2-3 وضعیت پاسخگویان به تفکیک سن- 103
4-2-4 وضعیت پاسخگویان به تفکیک سابقه کاری- 104
4-5 رتبه بندی عوامل موثر بر اثربخشی آموزش کارکنان- 118
5-3 پیشنهادات مبتنی بر فرضیات تحقیق- 122
5-4پیشنهادات برای تحقیقات آینده 124
فهرست جداول
جدول 2-1 : مقایسه نرخ بازگشت سرمایه در سرمایه گذاری برروی تحصیلات- 24
جدول شماره 2- 2 : سود دهی سرمایه انسانی در مقایسه با سرمایه فیزیکی- 26
جدول 2-3 خلاصه تصمیمات و فعالیتهای سه مرحله اصلی ارزشیابی- 79
جدول 4-1: وضعیت پاسخگویان به تفکیک جنسیت- 100
جدول4-2: وضعیت پاسخگویان به تفکیک تحصیلات- 102
جدول4-3: وضعیت پاسخگویان به تفکیک سن- 103
جدول4-4: وضعیت پاسخگویان به تفکیک سابقه کاری- 104
جدول 4-5 : خروجی آزمون فرضیه 1- 106
جدول 4-6 : خروجی آزمون فرضیه 2- 108
جدول 4-7 : خروجی آزمون فرضیه 3- 110
جدول 4-8 : خروجی آزمون فرضیه 4- 112
جدول 4-9 : خروجی آزمون فرضیه 5- 114
جدول 4-10 : خروجی آزمون فرضیه 6- 116
جدول4-11: خروجی آزمون فریدمن- 118
جدول 4-12رتبه بندی میانگن 6 عامل مورد بررسی- 118
فهرست نمودارها
نمودار 1-1 : مدل مفهموی تحقیق- 10
نمودار 2-1 یک نمونه از منحنی یادگیری است- 68
نمودار شماره 2-2ـ عناصر مفهوم ارزشیابی آموزشی- 72
نمودار 2-3ـ الگوی چهار سطحی کرک پاتریک– 83
نمدار2-4:« مراحل برنامه ریزی برای آموزش در مدل پارکر » 87
نمودار2-5 : مدل مبتنی بر تحول پذیر بودن سازمان- 89
نمودار 4-1: وضعیت پاسخگویان به تفکیک جنسیت- 101
نمودار4-2: وضعیت پاسخگویان به تفکیک تحصیلات- 102
نمودار4-3: وضعیت پاسخگویان به تفکیک سن- 103
نمودار4-4: وضعیت پاسخگویان به تفکیک سابقه کاری- 104
نمودار4-5: هیستوگرام نتایج تاثیر عامل نیازسنجی بر اثربخشی آموزش کارکنان- 107
نمودار4-6: هیستوگرام نتایج تاثیرگزاری عامل آموزشگر بر اثربخشی آموزش کارکنان- 109
نمودار4-7: هیستوگرام نتایج تاثیرگزاری عامل روش اجرا بر اثربخشی آموزش کارکنان- 111
نمودار4-8: هیستوگرام نتایج تاثیرگزاری عامل شرایط اجرا بر اثربخشی آموزش کارکنان- 113
نمودار4-9: هیستوگرام نتایج تاثیرگزاری عامل محتوای آموزشی بر اثربخشی آموزش کارکنان- 115
نمودار4-10: هیستوگرام نتایج تاثیرگزاری عامل ارزیابی آموزشی بر اثربخشی آموزش کارکنان- 117
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-01-12] [ 02:52:00 ب.ظ ]
|