پایان نامه بررسی تحلیل محتوای کتب علوم تجربی دوره ابتدایی به روش ویلیام رومی درسال تحصیلی 88-1387 |
![]() |
دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار
دانشکده علوم انسانی
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد
علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی
موضوع :
بررسی تحلیل محتوای کتب علوم تجربی دوره ابتدایی به روش ویلیام رومی درسال تحصیلی 88-1387
استاد راهنما :
دکتر احمد حدادیان
استاد مشاور :
دکتر خلیل غفاری
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
فهرست مطالب
عنوان صفحه
تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها: 10
شیوه های ارائه محتوای کتاب های درسی. 17
طراحی برنامه های درسی فعال از دیدگاه صاحب نظران. 18
ژان ژاک روسو ( 1778 ـ 1712 ) میلادی.. 18
1-کاربرد نظریات روسو در طراحی برنامه های درسی فعال. 19
2 ـ جان دیویی ( 1952 ـ 1859 ) میلادی.. 21
3 ـ جروم ـ اس ـ برونر 1951 میلادی.. 23
دیدگاه ویلیام رومی وارتباط آن با یادگیری فعال: 26
سیر تحول برنامه های درسی آموزش علوم در جهان : 29
1 ـ تا آغاز قرن شانزدهم میلادی.. 30
2 ـ از آغاز قرن شانزدهم تا سال 1850 میلادی.. 30
3 ـ از 1850 تا 1916 میلادی.. 31
4 ـ از 1916 تا 1950 میلادی.. 33
5 ـ از 1950 تا 1980 میلادی.. 34
6 ـ از 1980 تا 2000 میلادی.. 38
2-6- محتوای برنامه های درسی : 38
7 ـ از سال 2000 میلادی تا کنون. 39
2-7-محتوای برنامه های درسی. 40
5-7-دانش آموزان علوم را به عنوان موضوعی تلفیقی مطالعه می کنند 41
سیر تحول برنامه های درسی آموزش علوم در ایران. 41
13 ـ سال 1373 هجری شمسی تاکنون. 44
اهمیت و نقش آموزش علوم در دوره ابتدایی در ایران و جهان. 45
اهداف آموزش علوم در دوره ابتدایی در ایران و جهان. 47
نقش و اهمیت تحلیل و محتوا : 54
لذا تحلیل محتوا فقط ابزار است و بس ( کریپندوزف،نایبی 1378 ، ص 26 ) 55
3ـ ارزشیابی شیوه ارائه محتوای کتابهای علوم تجربی دوره ابتدایی در سال تحصیلی ( 73ـ 1372 ) 57
ج ) پژوهش های انجام شده در سایر کشورهای جهان : 59
1-لیندا فور شوور 1993 میلادی : 59
2-سنتاایزن و همکارانش 1994 میلادی : 59
3-جی کاری و دیگران 1996 میلادی : 60
4-جن پارکرو اسپینیک 1997 میلادی : 60
روش انجام شده پژوهش : (روش تحقیق ) 66
ابزارهای جمع آوری داده ها : 66
روش تجزیه و تحلیل داده ها : 67
سوال1: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه متن کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی : 78
سوال2: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه متن کتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی : 80
سوال3: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه متن کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی : 82
سوال4: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه متن کتاب علوم تجربی پایه. 84
سوال5: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه متن کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی. 86
سوال2: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه پرسش های کتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی : 91
سوال3: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه پرسش های کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی : 93
سوال4: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه پرسش های کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی : 95
سوال6: بررسی میزان به کارگیری روش فعال در ارائه پرسش های کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی : 97
سوال1: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه تصاویر کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی. 101
سوال2: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه تصاویر کتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی. 103
سوال3: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه تصاویر کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی. 105
سوال4: بررسی میزان به کارگیری روش فعال در ارائه تصاویر کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی : 107
سوال5: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه تصاویر کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی. 109
فهرست جداول ونمودارها
جدول صفحه
(1 ـ 3): مشخصات کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی………………………………………………………….. 69
(2 ـ 3): مشخصات کتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی. 70
(3 ـ 3): مشخصات کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی. 71
(4 ـ 3): مشخصات کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی. 72
(5 ـ 3): مشخصات کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی. 72
( 6 ـ 3 ) : توزیع فراوانی مربوط به متن های کتاب.. 78
( 7 ـ 3 ) توزیع فراوانی اطلاعات مربوط به پرسش های کتاب علوم تجربی. 80
( 8 ـ 3 ) : توزیع فراوانی مربوط به تصاویر کتاب علوم تجربی. 82
( 1 ـ 4 ) : توزیع فراوانی مربوط به متن کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی. 84
( 2 ـ 4 ) : توزیع فراوانی مربوط به متن کتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی. 86
( 3 ـ 4 ) : توزیع فراوانی مربوط به متن کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی. 82
( 4 ـ 4 ) : توزیع فراوانی مربوط به متن کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی. 84
( 5 ـ 4 ) : توزیع فراوانی مربوط به متن کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی. 86
( 6 ـ 4 ) : توزیع فراوانی مربوط به پرسش کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی. 89
( 7 ـ 4 ) : توزیع فراوانی مربوط به پرسش های کتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی : 91
( 8 ـ 4 ) : توزیع فراوانی مربوط به پرسش های کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی. 93
( 9 ـ 4 ) : توزیع فراوانی مربوط به پرسش های کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی. 95
( 10 ـ 4 ) : توزیع فراوانی مربوط به پرسش های کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی. 97
(10-4)توزیع فراوانی مربوط به تصاویر کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی. 97
( 11 ـ 4 ) : توزیع فراوانی مربوط به تصاویر کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی : 101
( 12 ـ 4 ) : توزیع فراوانی مربوط به تصاویرکتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی : 103
(4-13)جدول توزیع اطلاعات مربوط به تصاویر کتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی. 105
( 13 ـ 4 ) : توزیع فراوانی مربوط به تصاویر کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی : 105
( 14 ـ 4 ) : توزیع فراوانی مربوط به تصاویرکتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی : 109
(14-4):جدول توزیع فراوانی مربوط به تصاویر کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی. 110
فهرست نمودارها
نمودار صفحه
( 14 ـ 4 ) : مقایسه ضرایب درگیری مربوط به تصاویر کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی در فصل های مورد نظر
( 15 ـ 4 ) : مقایسه ضرایب درگیری مربوط به تصاویرکتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی در فصل های مورد نظر
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-01-12] [ 03:05:00 ب.ظ ]
|