پایان نامه بررسی تاثیر آسیبهای تعطیلات بر عملکرد آموزشی و عملکرد رفتاری دانش آموزان از دیدگاه مدیران، دبیران و دانش آموزان شهر |
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد مرودشت
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
(M.A) پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
رشته: مدیریت آموزشی
عنوان :
بررسی تاثیر آسیبهای تعطیلات بر عملکرد آموزشی و عملکرد رفتاری دانش آموزان از دیدگاه مدیران، دبیران و دانش آموزان شهر مرودشت
استاد راهنما:
دکتر عبدالمحمد طاهری
استاد مشاور:
دکترسید مسعود سیدی
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
فصل اول:کلیات پژوهش
7-1- تعاریف اصطلاحات و واژه ها 8
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
2-2-1- دیدگاه نظری حاصل از تأثیر روانی و معنوی.. 14
2-3-2- تأثیر مواد غذایی در حافظه بیشتر. 16
2- 3-4- استراحت و تمدد اعصاب… 19
2-3-5- فواید استراحت عضلانی.. 19
2-3-6- برنامه ریزی برای استراحت و تمدد اعصاب… 20
2-3-8- راه های جلوگیری از خستگی.. 22
2-4-1- تعریف یادگیری و آموزش و تعلیم وتربیت… 25
2-4-2- تفاوت آموزش وپرورش ( تعلیم وتربیت ) 26
2-4-4- نظریه رفتاری ( محرک وپاسخ ) 29
2-4-5- نظریه یادگیری اجتماعی.. 29
2-4-6- نظریه شناختی ( گشتالت ) 30
2-4-8- سطوح مختلف یادگیری.. 33
2-4-10 – مراحل 30 گانه آموزش… 35
2-4-11- راهبردهای یادگیری.. 38
2- 4- 12- وضعیت آموزش راهبرد. 38
2-4-13- روشهای تدریس راهبردها 39
2-4-14- تدریس به منظور انتقال. 40
2-5-2- بیایید تا مدرسه را برای دانش آموزان جذاب کنیم. 55
2-6- تحقیقات پیشین مربوط به تعطیلات… 67
2-7- تحقیقات پیشین مربوط به اوقات فراغت… 69
فصل سوم: روش تحقیق
3-4- ابزار گرد آوری اطلاعات… 74
3-7- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات… 75
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-2- ویژگی های توصیفی نمونه آماری.. 76
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
منابع فارسی
منابع انگلیسی
پیوست
جدول4-1: توزیع حجم نمونه آماری بر اساس افراد شرکت کننده 76
چکیده
هدف از تحقیق حاضربررسی تأثیر آسیبهای تعطیلات بر عملکرد آموزشی و عملکرد رفتاری دانش آموزان از دیدگاه مدیران، دبیران و دانش آموزان شهر مرودشت بود.. جامعه آماری پژوهش حاضر عبارت بود از تمامی مدیران، دبیران و دانش آموزان مقطع متوسطه آموزش و پرورش شهرستان مرودشت در سال تحصیلی 89-88 شامل60 نفر مدیر ، 500 نفر دبیر و 8000 دانش آموز که از بین آنها نمونه ای به تعداد 18 مدیر،150 دبیر و200 دانش آموز به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گرد آوری اطلاعات در این تحقیق پرسش نامه سنجش عملکرد رفتاری و آموزشی بود .برای اندازه گیری و تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد که در سطح آمار توصیفی ( محاسبه ی فراوانی، درصد، میانگین، انحراف استاندارد) و در سطح آمار استنباطی از آزمون تیتست و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد نتایج تحقیق نشان داد.
.- از نظر دانش آموزان، معلمان و مدیران، تعطیلات بر عملکرد تحصیلی(آموزشی) دانش آموزان تاثیر منفی داشت و میزان تاثیر منفی تعطیلات بر عملکرد تحصیلی نسبتا زیاد بود. همچنین از نظر دانش آموزان، معلمان و مدیران، تعطیلات بر عملکرد رفتاری دانش آموزان تاثیر منفی داشت و میزان تاثیر منفی تعطیلات بر عملکرد رفتاری دانش آموزان نسبتا زیاد بود. همچنین بین نظرات دانش آموزان ، دبیران و مدیران نسبت به تاثیر تعطیلات بر عملکرد آموزشی و رفتاری دانش آموزان تفاوت معناداری وجود نداشت.
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-01-12] [ 03:10:00 ب.ظ ]
|