دانلود پایان نامه بررسی نقش رسانه های الکترونیکی در جذب گردشگران داخلی |
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق
دانشکده علوم انسانی
گروه علوم ارتباطات اجتماعی
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ی علوم ارتباطات اجتماعی
موضوع:
بررسی نقش رسانه های الکترونیکی در جذب گردشگران داخلی
( مورد مطالعه شهر شیراز)
استاد راهنما:
دکتر فیروز دیندار فرکوش
بهمن 1393
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
صفحه عنوان
2-3. انواع دیدگاهها در باب گردشگری 13
2-4. وضعیت گردشگری در ایران 14
2-4-1. گردشگری در سالهای پیش از انقلاب اسلامی 14
2-4-2. گردشگری بعد از انقلاب انقلاب اسلامی 15
2-4-3. گردشگری در برنامههای توسعه 16
2-4-3-1. برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (72-1368) 17
2-4-3-2. برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (79-1374) 18
2-4-4. برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (1383-1379) 19
2-4-5. برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (1388-1384) 20
2-5. عوامل موثر بر جذب گردشگری 22
2-6. رویکردهای نظری گردشگری 24
2-8. دیدگاه سازمان جهانی گردشگری 29
2-8-3. دیدگاه بریونز، تجیدا و مورالس 33
2-9-1. انواع رسانه از بُعد گردشگری 37
2-9-2. رسانههای محرک گردشگری 38
2-10. فناوری اطلاعات و گردشگری 41
3-3-روشهای جمعآوری اطلاعات 54
3-5-تعیین روایی و پایایی ابزارهای اندازهگیری پژوهش 56
3-5-1- بررسی روایی و پایایی ابزار اندازهگیری در اجرای اولیه 56
3-5-2-بررسی روایی ابزار اندازهگیری 58
3-7. روش تجزیه و تحلیل دادهها 60
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق
4-2-1 وضعیت جنسیتی پاسخ دهندگان 62
4-2-2 وضعیت تحصیلاتی پاسخ دهندگان 63
4-2-3 وضعیت سنی پاسخ دهندگان 64
4-2-4 آزمون کلموگروف- اسمیرونوف (K-S) جهت بررسی نرمال بودن متغیرها 65
4-3 تجزیه و تحلیل سوالها و فرضیهها 66
فصل پنجم : نتیجهگیری و ارائه راهکارها
5-3. پاسخدهی به سؤالات و آزمون فرضیات 71
5-3-1. سؤال اول: آیا استفاده از تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران داخلی تاثیر دارد؟ 71
5-3-2. سؤال دوم: آیا استفاده از وبسایتها بر جذب گردشگران داخلی تاثیر دارد؟ 72
5-3-4. سؤال چهارم: آیا استفاده از برنامههای تبلیغاتی ماهواره بر جذب گردشگران داخلی تاثیر دارد؟ 74
5-3-4. سؤال پنجم: آیا استفاده از نرمافزارهای کامپیوتری بر جذب گردشگران داخلی تاثیر دارد؟ 74
5-5-2. پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی 76
الف) پرسشنامه بررسی نقش رسانههای الکترونیکی در جذب گردشگران داخلی 81
فهرست جداول
صفحه عنوان
جدول 2-1 بخشهای اصلی رسانهها 37
جدول 2-2 محرکهای سازمانها برای بکارگیری سیستمهای الکترونیکی 45
جدول 3-1 گویههای مربوط به متغیرهای پژوهش.. 55
جدول 3-2، 4آلفاهای محاسبه شده برای پرسشنامه های پژوهش 58
جدول 4-1 5وضعیت جنسیتی پاسخ دهندگان.. 62
جدول 4-2 6وضعیت تحصیلاتی پاسخ دهندگان.. 63
جدول 4-3 7وضعیت سنی پاسخ دهندگان.. 64
جدول 4-4 8آزمون K-S جهت تعیین نرمال بودن دادهها.. 65
جدول 4-5 9نتیجه جدول همبستگی دو متغیر تبلیغات اینترنتی و جذب گردشگران داخلی.. 66
جدول 4-6. 10نتیجه جدول همبستگی دو متغیر استفاده از وبسایتها و جذب گردشگران داخلی.. 67
جدول 4-9 13نتیجه جدول همبستگی دو متغیر استفاده از نرمافزارهای کامپیوتری و جذب گردشگران داخلی.. 68
فهرست شکلها
صفحه عنوان
شکل2-1 طبقهبندی مدلهای گردشگری 28
شکل 2-2 مدل سیستمهای ترکیبی برای برنامهریزی و نظریههای گردشگری 29
شکل 2-3 عناصر سیستم گردشگری (سازمان جهانی گردشگری).. 30
شکل 2-4 چرخه مستقیم دو سویه گردشگری به عنوان سیستم گردشگری کل 31
شکل 2-5 سیستم گردشگری (ناحیه محور مسافر، مبدا و مقصد گردشگر)– مدل لیپر.. 31
شکل 2-6، سیستم گردشگری (دیدگاه گان).. 33
شکل 2-7 دیدگاه بریونز، تجیدا و مورالس.. 34
شکل 2-8 سیستم گردشگری (مدل کاسپار).. 35
شکل 2-9 سیستم گردشگری، چشمانداز محیطی دیدگاه هولدن (2000) 36
شکل 2-10 اجزای تشکیلدهنده گردشگری الکترونیکی.. 44
شکل 3-11، مدل مفهومی متغیرهای تحقیق.. 55
شکل 4-1 12وضعیت جنسیتی پاسخ دهندگان.. 63
جدول 4-2 6وضعیت تحصیلاتی پاسخ دهندگان.. 63
شکل 4-213وضعیت تحصیلاتی پاسخ دهندگان.. 64
شکل 14-3 وضعیت سنی پاسخ دهندگان.. 65
چکیده
کشور ایران با وجود توانمندیهای ایران در زمینه گردشگری، متأسفانه تاکنون نتوانسته است به جایگاه شایستهای در این صنعت دست یابد و مهمترین آن، ضعف صنعت تبلیغات در جذب جهانگرد و گردشگر به ایران است. اینترنت و ابزار الکترونیکی به واسطه این که زمینه ایجاد نمایش محصولات گردشگری و ارائه اطلاعات دقیق به گردشگران را فراهم میسازد، ضمن جلب رضایت گردشگران، افزایش گردشگران ورودی را درپی خواهد داشت. هدف از تحقیق حاضر بررسی نقش رسانههای الکترونیکی در جذب گردشگران داخلی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه گردشگرانی میباشد که در تیرماه سال 1393 که از طریق خطوط هوایی به شهر شیراز مسافرت کردهاند. تعداد حدود 320 نفر از طریق محاسبه با فرمول کوکران از گردشگرانی که در تیر ماه به شیراز از طریق خطوط هوایی سفر نمودهاند مورد سوال و بررسی قرار خواهد گرفت. یافتههای تحقیق حاکی از آن است که متغیرهای تبلیغات اینترنتی، وبسایتهای اینترنتی، برنامههای تبلیغاتی صدا و سیما، برنامههای تبلیغاتی ماهواره و نرمافزارهای کامپیوتری بر جذب گردشگران داخلی تاثیر مثبت دارد.
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-01-13] [ 10:44:00 ب.ظ ]
|